Opisy dworów

Go down 
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:36

Dwory i regiony Prythianu

W Prythianie znajduje się siedem magicznych dworów fae i dzielą się one na dwie kategorie: dwory solarne oraz dwory sezonowe.

Wśród dworów solarnych wyróżniamy Dwór Nocy, Dnia oraz Świtu. Wbrew nazwom, nie panują tam nieustannie określone pory dnia, gdyż nawet na tych dworach nie władają nad cyklem słońca i księżyca. Ich nazwy są raczej symboliczne i pochodzą od mocy obowiązujących na ich ziemiach. Mówi się także, że na terenie tych dworów noce, zachody słońca i świty są nieporównywalnie piękniejsze od tych widzianych gdziekolwiek indziej. Dwory te stosują się po porządku praw natury i na ich ziemiach zmienią się pory roku w sposób zgodny z obowiązującym klimatem.

Drugą kategorią dworów są dwory pór roku, do których należą Dwory Zimy, Lata, Jesieni oraz Wiosny. Natura tych dworów jest powiązana z książętami, to ich magia i wola utrzymują w ich władztwach wiecznie jedną porę roku. Dlatego, na przykład na Dworze Zimy nieustannie zalega śnieg, a temperatury nie podnoszą się powyżej 0°C.

UWAGA! Wszystkie postacie w drzewach, które zaznaczone są jasnym kolorem oraz mają przy sobie gwiazdkę (*) to postacie martwe oraz niegrywalne! W razie wszelkich pytań prosimy o kierowanie się do administracji.

Mapa Prythianu


Opisy dworów 78209cfa5fd19992b14e30b023fb3977308477cd
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:36

Dwór Nocy

Opisy dworów F8b2993521f0433e54fb12b04cd69366567868e2


Książę i Księżna [NPC]: Rhysand & Feyra
Znane miasta: Velaris, Wykute Miasto
Umiejętność regionalna: kontrolowanie cieni i ciemności
Typ urody:
największa różnorodność jeśli chodzi o wygląd: zarówno blada jak i lekko opalona karnacja, włosy w kolorach czerni, brązów i blond, wszelkie kolory oczu. Wśród ilyrów najpowszechniejsze są ciemne włosy i oczy oraz opalony odcień skóry, a także skrzydła o barwie czarnej, strukturą przypominające nietoperze.

Dwór związany przede wszystkim z nocą, ciemnością i manipulacją cieniami. To tereny tego dworu zamieszkują Ilyrowie. Ziemie Nocy pokryte są w znacznej części górami, a mieszkańcy tego Dworu często prowadzą nocny tryb życia ze względu na piękno tej części doby.

Wysunięty najbardziej na północ Dwór Nocy uważany jest za najbardziej przerażający i bezduszny, ale są to jedynie pozory, które przez wieki mieszkańcy tego dworu utrzymywali. Zmieniło się to jednak na przestrzeni ostatnich lat, kiedy to sekretem przestało być Velaris – miasto, które przez wieki było skrywane pod magiczną barierą.

Dwór ten podzielony jest na dwa poddwory, które istnieją obok siebie i sprawują władzę nad różnymi terenami. Mowa tutaj o Dworze Snów i Dworze Koszmarów. Dwór Koszmarów rządzi w Wykutym Mieście i otaczających go terenach, a na jego czele stoi wuj obecnego Księcia. Miasto to ma swego rodzaju autonomię, a jego mieszkańcy znani są z bezduszności i okrucieństwa. Całkowitym przeciwieństwem jest wielkoduszny Dwór Snów rządzony przez Księcia Nocy i jego świtę z siedzibą w Velaris.

W trakcie poprzedniej wojny mieszkańcy tego dworu stanęli po stronie ludzi, sprzeciwiając się niewolnictwu, którego sami zakazali na swoich ziemiach setki lat wcześniej. Lata później, kiedy Amarantha podstępem objęła władzę nad kontynentem, to właśnie na Dworze Koszmarów inspirowała się tworząc własną siedzibę. Po śmierci władczyni Góry to Dwór Nocy jako pierwszy przewidział wojnę majaczącą na horyzoncie i rozpoczął do niej przygotowania. W trakcie wojny, walki nie toczyły się na terenie tego dworu, dlatego nie ucierpiał on za bardzo, a wyjątkiem jest Velaris, na które przeprowadzono atak, kiedy ujawniono lokalizację tego długo skrywanego miejsca. Wojsko na tych ziemiach stanowią przede wszystkim Ilyrowie oraz Legion Niosących Mrok – elitarna jednostka fae wysokiego rodu służąca zwierzchnikowi Dworu Koszmarów. To właśnie oni najbardziej ucierpieli w trakcie Królewskiej Wojny.

Na terenie Dworu Nocy umiejscowiona jest jedna z trzech głównych siedzib kultu religijnego Prythianu – Cesere.

Stosunki z innymi dworami:
Dwór Nocy ma najlepsze relacje z innymi dworami solarnymi – Dnia i Świtu. Pozytywne stosunki ma również z Dworem Lata, któremu jako jedyny pomógł w trakcie ataku na Adriatę w czasie ostatniej wojny. Neutralną relację ma z Dworem Jesieni. Z jednej strony członkowie Dworu Nocy przyczynili się do obalenia poprzedniego Księcia Jesieni, co obiecali w trakcie wojny w zamian za udzielenie wsparcia militarnego, ale to wydarzenie sprawiło, że dwory darzą się wzajemną nieufnością. Konsekwencją tego wsparcia jest także niechęć, jaką mieszkańców Nocy darzy aktualnie Dwór Zimy spotęgowana dodatkowo rzezią dzieci, do której wierzono, że przyczynił się Książę Nocy. Z kolei negatywne nastawienie mają do siebie nawzajem z Dworem Wiosny, między nimi jest otwarty konflikt.
Aktualizacja
Po wydarzeniach z ostatniego Świętach Spadających Gwiazd zapoczątkowanych przez Cillina relacje między Dworem Wiosny a Dworem Nocy stały się jeszcze bardziej napięte.
Za sprawą wydarzeń zapoczątkowanych przez Milo i Mirabelle podczas Święta Spadających Gwiazd relacje między Dworem Nocy a Dworem Zimy stały się całkowicie wrogie. Pomiędzy Zimą i Nocą zerwane zostały wszelkie umowy handlowe, a mieszkańcy tych dworów nie są dłużej mile widziani u siebie nawzajem.
Za sprawą ucieczki z więzienia Milo, jak i innych sytuacji temu towarzyszących m.in. zabójstwa Legionistów Niosących Mrok, otrucia i zranienia innych strażników, Dwór Nocy nabrał nieufności do wszelkich Dworów zamieszanych w ten proceder. Zaliczały się do nich Dwór Świtu i Dwór Zimy, a przynależność niektórych zamieszanych wciąż jest ustalana, dlatego ta lista może się wydłużyć.
Wraz z początkiem IV kwartału 23 roku nastąpiło magiczne zamknięcie granic Dworu, a do ich przekroczenia wymagana jest specjalna przepustka.

Drzewo genealogiczne rodziny książęcej
Opisy dworów 7nuBbP9
(Kliknij aby powiększyć)

Uwagi:
** Siostry Feyry urodziły się jako ludzie, ale za sprawą Kotla zostały przemienione w fae wyższego rodu. Z tego względu wiek tych postaci może się wahać między 43-48 lat, z czego przemiana nastąpiła dokładnie 24 lata temu i to właśnie za ten wiek mają przydzielone punkty statystyk i umiejętności magicznych. Co więcej, ich umiejętnością regionalną musi być ta pochodząca z Dworu Nocy. Postaci te będą traktowane jak wszystkie inne młode fae i nie ma możliwości, żeby otrzymały specjalne umiejętności spoza puli dostępnych, jak to miało miejsce w książkach.

*** Córka Eligosa — Mirabelle, została brutalnie zamordowana w trakcie jesiennej Maskarady w 23 roku po Królewskiej Wojnie. Ta informacja jest publicznie dostępna dla każdego fae.
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:36

Dwór Dnia

Opisy dworów 1f9b3db48715ea978654c234e5b004bc3330780b

Książę [NPC]: Helion
Znane miasta: Asuan
Umiejętność regionalna: panowanie nad powietrzem
Typ urody:
ciemna karnacja – od śniadego po hebanowy kolor skóry, ciemne włosy oraz brązowe oczy, najczęściej jasno piwne lub złote.

Należy on do dworów solarnych i znajduje się pomiędzy Dworem Nocy a Dworem Świtu. Tereny tego dworu pokrywają przede wszystkim pustynie za sprawą słonecznego żaru lejącego się z nieba z trakcie dnia. Przez to typowi mieszkańcy tego dworu mają ciemniejszą karnację, brązowe bądź czarne włosy i ciemne oczy. Dominującym darem jest umiejętność panowania nad powietrzem.

Mieszkańcy tego dworu słyną z ogromnej wiedzy, a Dwór Dnia znany jest przede wszystkim ze swych wspaniałych bibliotek. Od wieków archiwizowano w nich wiedzę na temat historii i magii Prythianu. Największa, leżąca w stolicy regionu, skrywała w sobie każdą księgę, która została kiedykolwiek napisana. Niestety za czasów Amaranthy biblioteki zostały splądrowane, a niektóre dzieła na zawsze przepadły. Najważniejsze z nich zostały ocalone przez kronikarzy i ukryte w najróżniejszych miejscach. Część z nich trafiła do ukrytej, prywatnej biblioteki Księcia znajdującej się w jego kompleksie pałacowym, inne zostały schowane w domach bibliotekarzy, a o kilku innych słuch zaginął.

Wieki wcześniej, mieszkańcy tego Dworu stanęli po stronie ludzi popierając ich w dążeniu do zniesienia niewolnictwa. Podczas pierwszego roku rządów Amaranthy, Dwór ten należał do wznieconego przeciwko Damie Góry nieudanego buntu, w wyniku którego zginął poprzedni Książę Dnia, a jego miejsce zajął syn – Helion. Po Królewskiej Wojnie dwór ten stosunkowo szybko wykaraskał się i powrócił do poprzedniego funkcjonowania.

Stosunki z innymi dworami:
Mieszkańcy tego dworu zawsze mogli znaleźć oparcie w swoich sąsiadach, przez co to właśnie z Dworami Nocy i Świtu mają najlepsze relacje. Dwór Dnia stanowił raczej zamkniętą fortecę przez co nie miał zbytniego kontaktu z dworami sezonowymi, do których odnosi się neutralnie, a w sprawach konfliktu pomiędzy którymś ze swoich sąsiadów a dworami znajdującymi się na południe od Góry, zawsze brał stronę tych pierwszych. Jedynym dworem, do którego pochodzący z Dnia odnoszą się z niechęcią jest Dwór Lata, a stało się to za sprawą dawnych niesnasek, poprzez które Księgę Tchnienia umieszczono na terenie dworu najcieplejszej pory roku, zamiast u nich, których główną domeną jest wiedza katalogowana w licznych bibliotekach.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów EcYJG6u
(Kliknij aby powiększyć)
Uwagi:
Należy zauważyć, że matka żadnego z dzieci nie była oficjalną partnerką (ani towarzyszką, ani żoną) Księcia Heliona.
* postać Cirii została fabularnie wydziedziczona z rodziny książęcej po wydarzeniach mających miejsce w I kwartale 24 roku.
Zajęty slot córki - Shaye
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:40

Dwór Świtu

Opisy dworów A2c6da29e9fb38fb1cec3da2125cfa800a04355c

Książę [NPC]: Thesan
Znane miasta: Tavahan
Umiejętność regionalna: uzdrawianie
Typ urody:
śniada karnacja, brązowe włosy ze złotymi refleksami, piwne, często skośne oczy. Peregryni nie wyróżniają się urodą wśród mieszkańców dworu poza parą skrzydeł przypominających ptasie o kolorze piór od czystej bieli po lekko szare albo brązowe.  

Najbardziej neutralny z dworów znany głównie ze swych wyśmienitych uzdrowicieli, ale również za sprawą rzemieślników ze smykałką do wynalazków. Jest to także najbardziej tolerancyjny z dworów, na którym konwenanse praktycznie nie istnieją, a prześladowania ze względu na płeć, orientację albo pochodzenie stanowią prawdziwą rzadkość. Uważany jest on także za najbardziej neutralny z dworów, często pełniąc funkcję mediatora w trakcie konfliktów pomiędzy pozostałymi dworami.

To z tym dworem związani są peregryni, którzy osiedlili się na terenach otaczających pałac Księcia, ale można spotkać ich na całym tym dworze.

W trakcie wojny sprzed pięciuset lat, Dwór Świtu stanął po stronie ludzi, pragnąc wolności i równości dla wszystkich istot. Podczas rządów Amaranthy mieszkańcy tego dworu starali się nie wychylać, znany jest jednak przypadek buntu wśród peregrynów, który został brutalnie stłumiony. Każdego uczestnika przed śmiercią poddano torturom, w trakcie których pozbawiono ich piór, z których Przechera stworzyła dla siebie suknię. Przed Królewską Wojną to na terenie tego dworu odbyło się spotkanie wszystkich Książąt, na którym omówiono wstępną taktykę. Co więcej, to właśnie Świt przyczynił się w znacznym stopniu do wygranej Wojny Królewskiej, dzięki wynalezieniu antidotum na zgubę fae. Ponieśli oni także jedne z większych strat, a ich oddziały wojsk fae, jak i peregrynów zostały w znacznym stopniu zdziesiątkowane.

Na Dworze Świtu znajdują się znane na cały kontynent lecznice i uzdrowiska, a jego mieszkańcy zdolni są do uleczenia prawie każdego schorzenia. Co zaś do tych, którym nie są w stanie pomóc, wspierają ich rzemieślnicy, którzy dzięki swym zaczarowanym wynalazkom polepszają komfort życia chorych.

Stosunki z innymi dworami:
Jest to najbardziej pokojowy i tolerancyjny dwór ze wszystkich, przyjmujący pozycję mediatora w przypadku konfliktów pomiędzy pozostałymi dworami. Mieszkańcy Świtu nie odnoszą się do żadnego innego dworu z niechęcią. W stosunku do wszystkich dworów związanych z porami roku mają neutralne nastawienie, ale za to patrzą przychylniejszym okiem na swych północnych sąsiadów – dwory solarne.
Aktualizacja
Za sprawą akcji, w której wolność odzyskał więzień Dworu Nocy, relacje między Dworami znacznie pogorszyły się, ponieważ uważa się, że jedna z uczestniczek należała do rasy zamieszkującej w znacznej większości te tereny. Jednak przez to, że dokładna tożsamość kobiety nie jest znana, sytuacja ta może ulec zmianie, ale póki co wzajemna niechęć pozostaje.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów JXBySdF
(Kliknij aby powiększyć)
Uwagi:
* Kochanek Thesana - w przypadku chęci zrobienia tej postaci, przed przystąpieniem do tworzenia karty prosimy o kontakt z administracją.
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:53

Dwór Zimy

Opisy dworów Fcafd4571d318e80a59295f43fec91f74b3f21a3

Książę i Księżna [NPC]: Kallias& Viviane
Znane miasta: Norden
Umiejętność regionalna: panowanie nad lodem
Typ urody:
bardzo jasna cera, włosy o barwie jasnego blondu lub bieli, jasnoniebieskie albo szare oczy

Dwór wiecznie skuty lodem, na którego terenie panuje nieustająca zima. Może to właśnie za jej sprawą mieszkańcy tego dworu uważani są za najbardziej surowy i sztywny naród. Ziemie Dworu Zimy znajdują się poniżej Ziemi niczyjej, natomiast od południa graniczą z Dworami Lata i Jesieni, których to granic pilnie strzegą. Na terenach tego dworu przez cały rok panuje zima, ziemia pokryta jest nietopniejącym śniegiem, a temperatura nie podnosi się powyżej zera. Pogoda nie zmienia się w zależności od pory roku pozostając w wiecznej stagnacji, którą przerywają pojawiające się znienacka zamiecie śnieżne. Dzięki temu klimatowi przez okrągły rok mieszkańcy podróżują saniami, a lód na jeziorach jest na tyle gruby, że nie ma żadnego zagrożenia jego zarwaniem. Charakterystycznym środkiem transportu są zaprzęgi ciągnięte przez renifery lub husky. Z kolei w wojsku jako wierzchowce wykorzystywane są wielkie niedźwiedzie polarne.

W trakcie wojny z ludźmi, podczas której pragnęli oni uwolnić się spod panowania fae, Dwór był zbyt bardzo wewnętrznie podzielony by jednoznacznie określić się po jednej ze stron. Podczas pierwszych lat panowania Amaranthy przyłączyli się do buntu Dworów Dnia i Lata, za co po jego stłumieniu zapłacili największą cenę. Poza zabiciem obecnego Księcia Zimy, Pani Góry rozkazała zamordowanie dwóch tuzinów dzieci fae, które są dla nich największym skarbem. Po tym wydarzeniu, mieszkańcy tego Dworu stali się bardziej nieufni wobec innych, zamykając się we własnym gronie.

W północnych górach leżących na terenie tego Dworu znajduje się największa i najstarsza ze świątyń – Sangravah, do której fae licznie odbywają pielgrzymki. Także w niej odbywają się spotkania kapłanek. Masywy górskie Zimy słyną także z gorących źródeł.

Stosunki z innymi dworami:
Wbrew temperaturom panującym na zewnątrz, mieszkańcy Zimy darzą sympatią przede wszystkim swych gorących sąsiadów z Dworu Lata. W przeciwieństwie do innych dworów mają również w miarę pozytywne stosunki z Dworem Wiosny, chociaż ogranicza się to raczej do braku wzajemnej niechęci. Z ostatnim wśród dworów pór roku – Dworem Jesieni, darzą się wzajemną nieufnością, a granica między tymi dworami jest nieustannie monitorowana z obu stron. Dwór Zimy ma także dość napiętą relację z Dworem Nocy, który wsparł obecnego Księcia Dworu Jesieni w dojściu do władzy, a zanadto wierzy się w zimowych regionach, że Książę Nocy przyczynił się rzezi dzieci Zimy mającej miejsce w czasach rządów Amaranthy. Z pozostałymi dworami solarnymi Zima ma neutralne relacje.
Aktualizacja
Za sprawą wydarzeń zapoczątkowanych przez Milo i Mirabelle podczas Święta Spadających Gwiazd relacje między Dworem Nocy a Dworem Zimy stały się całkowicie wrogie. Pomiędzy Zimą i Nocą zerwane zostały wszelkie umowy handlowe, a mieszkańcy tych dworów nie są dłużej mile widziani u siebie nawzajem.
Dwór Nocy oskarżył także ten Dwór o współudział w uwolnieniu więźnia będącego katem Zimy oraz o wszelkie powiązane z tym konsekwencje. Pojawiły się nawet oskarżenia, że to Dwór Zimy zaaranżował całą akcję. Eskalacja napięć między tymi dworami stale rośnie.
Wraz z początkiem IV kwartału 23 roku nastąpiło magiczne zamknięcie granic Dworu, a do ich przekroczenia wymagana jest specjalna przepustka.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów GgWYMdH
(Kliknij aby powiększyć)

Uwagi:
* Do drzewa można także zaliczyć 3 młodsze siostry Viviane, których tworzenie jest oczywiście możliwe (zostaną one ujęte w zaktualizowanym drzewku, gdy takowa postać już się pojawi i otrzyma kolor).
** Postać/pozycja Solveig jest dostępna do przejęcia i pewne jej aspekty są możliwe do modyfikacji. Jeśli jesteś chętny aby poprowadzić tą postać zgłoś się do kogoś z administracji w celu poznania szczegółów!
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 12:59

Dwór Jesieni

Opisy dworów 0ba6d7beee4c08b7f8d48711587c9101b0e2cf35

Książę [NPC]: Eris
Znane miasta: Augusta
Umiejętność regionalna: panowanie nad ogniem
Typ urody:
jasna karnacja, często upstrzona piegami, rude włosy, bądź inne ciemne kolory, ale z czerwonymi refleksami, zielone lub brązowe oczy

Ziemie dworu nieustannie pokrywają barwne liście, a co niezwykłe znaczna część życia codziennego toczy się tutaj pod ziemią. W przeciwieństwie do pozostałych dworów, które swoje pałace budują na ziemi, bądź nawet na szczytach gór, tak że te górują w przestworzach, siedziba Księcia Dworu Jesieni znajduje się w wydrążonych pod ziemią rozległych tunelach. Pomimo tego, że panuje tutaj nieustanna jesień i nie uświadcza się innych pór roku, możemy wyróżnić pory mokrą i suchą, które dzielą rok między częste ulewne deszcze a ciepłe słońce podkreślające ciepłe barwy roślinności.

Zgodnie ze swą ognistą naturą mieszkańcy tego dworu są ludźmi porywczymi, ale także znanymi ze swej przebiegłości przez co często porównuje się ich do lisów, co dodatkowo znajduje odzwierciedlenie w ich wyglądzie.

Jesień znana jest z tego, że na kartach historii zapisała się stając często w opozycji do pozostałych dworów. Podczas wojny z ludźmi, wspierali Hybernię w dążeniu do utrzymania pełni władzy nad gatunkiem ludzkim, sprzeciwiając się uwolnieniu swych niewolników nawet po przegranej. W czasie rządów Amaranthy, nie byli co prawda zadowoleni z pozbawienia ich mocy, ale także nie starali się otwarcie buntować. Natomiast w trakcie Wojny Królewskiej jako ostatni i wyjątkowo niechętnie przyłączyli się do pozostałych dworów sprzymierzając się przeciwko Hybernii. Władzę nad tym dworem sprawuje najkrócej urzędujący Książę, który za sprawą podstępu i zdrady rządzi tymi ziemiami zaledwie od kilku lat. Przez te wydarzenia inne dwory podchodzą ostrożnie do Jesieni, nie mając do niej zbytniego zaufania.

Stosunki z innymi dworami:
Za sprawą niedawnego objęcia władzy przez Erisa, który dokonał tego poprzez ojcobójstwo, Jesień jest bacznie obserwowana przez pozostałe dwory. Z największą nieufnością odnoszą się do nich mieszkańcy Dworu Zimy, a granice między tymi dworami są nieustannie monitorowane z obu stron. Dzięki wsparciu udzielonego przez Dwór Nocy w obaleniu poprzedniego Księcia, dwory te darzą się pozorną przyjaźnią, ale pod tą otoczką patrzą na siebie z wzajemną nieufnością. Inną w miarę pozytywną jest relacja z Dworem Wiosny, z który mają niepisany sojusz. Do reszty dworów – Lata, Świtu i Dnia, Jesień ma neutralne nastawienie.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów VfFsbyL
(Kliknij aby powiększyć)

Uwagi:
** W celu przejęcia pozycji/postaci Leucrotty należy wcześniej skonsultować się z administracją.
*** Księżniczka Cerys posiadała towarzysza, który przed swoją śmiercią był początkowo wygnany z Dworu, a następnie publicznie uwięziony w dworskich lochach.
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 13:04

Dwór Lata

Opisy dworów 355804c9c726f9251308ed15f18f71d80585b113

Książę [NPC]: Tarquin
Znane miasta: Adriata
Umiejętność regionalna: panowanie nad wodą
Typ urody:
ciemniejsza karnacja - od śniadej po hebanową skórę, włosy zarówno w odcieniach bardzo jasnego blondu, jak i brązowe bądź czarne, oczy o barwie od niebieskiej przez turkusową po zieloną

Ziemie wiecznego lata, którego mieszkańcy ponad wszystko ukochali sobie morze i to z nim są przede wszystkim związani. Region ten słynie głównie ze swej potężnej armady, stoczni i rybołówstwa. Mieszkańcy tego dworu panują nad wodą i na terenie Lata nie ma praktycznie żadnego fae, który nie potrafiłby pływać. Większość społeczności zgromadzona jest w okolicy linii brzegowej i tylko jej mała część zamieszkuje w głębi lądu na terenach pokrytych tropikalnymi lasami. Niewątpliwie najcieplejszy z Dworów o najbardziej gwałtownej pogodzie, często nawiedzany huraganami i sztormami.

To właśnie Lato znajduje się najbliżej położonej za morzem Hybernii czego boleśnie doświadczyli w czasie ostatniej wojny. O fae pochodzących z tego dworu mówi się, że są dokładnie tacy sami jak morze – nieprzewidywalni, tajemniczy i wyzywający.

Podczas wojny toczącej się w całym Prythianie przed pięciuset lat byli równie rozdarci co lud Zimy, przez co w pełni nie wstawili się za żadną ze stron. W momencie, w którym Dama Góry przejęła kontrolę nad całym kontynentem mieszkańcy Lata byli jednymi z pierwszych, którzy wystąpili przeciwko niej, a uczestnicy powstania, w tym poprzedni Książę Dworu, ponieśli najwyższą cenę. Z kolei po obaleniu Amaranthy, to właśnie na terenach Lata miała miejsce jedna z pierwszych bitew, a wody zatoki adriatyckiej jeszcze wiele dni po jej zakończeniu zabarwione były krwią. Dwór ten odniósł jedne z większy zniszczeń w trakcie Wojny Królewskiej, zarówno materialne za sprawą ataku na stolicę regionu, jak i w fae.

Stosunki z innymi dworami:
Lato jest znane głównie ze swej przyjaźni ze swoim całkowitym przeciwieństwem – Dworem Zimy. Mają oni także pozytywne relacje z Dworem Nocy, który w znacznym stopniu pomógł im w trakcie ostatniej wojny. Mieszkańcy tego dworu mają neutralny stosunek do swych południowo-wschodnich sąsiadów – Dworu Jesieni i Wiosny, chociaż przyglądają się im z uwagą ze względu na napiętą sytuację polityczną na terenie obu tych dworów. Z Dworem Świtu darzą się wzajemnym szacunkiem, ale o ich relacjach nie można powiedzieć nic więcej. Jedyny konflikt Lato ma z Dworem Dnia, a spór ten ciągnie się od wieków za sprawą Księgi Tchnień, do której oba dwory rościły sobie prawa, a także święta letniego przesilenia, które zostało przywłaszczone przez Dwór Dnia przez to, że jest to najdłuższy dzień w roku.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów Yl9ufT2
(Kliknij aby powiększyć)
Uwagi:
Rodzina, której gałąź znajduje się po lewej stronie drzewa nie jest bezpośrednio połączona z rodziną Księcia Tarquina, jednak ze względu na swoją wpływowość na terenach Dworu Lata jest równie szanowana i uwzględniana w książęcym drzewie.
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 13:13

Dwór Wiosny

Opisy dworów 0ba5d29be831d1c60e27b8d0e60893fbe073d2a6

Książę [NPC]: Tamlin
Znane miasta: Evertess
Umiejętność regionalna: zmiennokształtność
Typ urody:
jasna lub opalona cera, włosy w kolorze blond lub jasnego brązu, zielone i piwne oczy

Najbardziej bujna kraina, pełna różnorodnej flory i fauny. Dwór Wiosny jako jedyny graniczył dawniej z ziemiami ludzi i to wzdłuż jego granicy ciągnął się magiczny Mur. Mieszkańcy tego dworu charakteryzują się umiejętnościami zmiany w określone zwierzę, z którym często dzielą cechy osobowości.

Pięćset lat temu Wiosna przyłączyła się do Hybernii podczas wojny ze śmiertelnikami pragnąc utrzymać na swoich ziemiach niewolnictwo. W późniejszym okresie, po sromotnej porażce mieszkańcy tego Dworu wyrażali głośno swoje niezadowolenia z powodu odebrania im ziem na rzecz ludzi.

Podczas niemalże pięćdziesięciu lat rządów Amaranty wszyscy przynależący do tego dworu mieli magicznie przytwierdzone do twarzy maski noszone w trakcie Maskarady, które mogli zdjąć dopiero wraz ze śmiercią dawnej władczyni Góry. Dwór ten jako jedyny pozornie stanął po stronie Hybernii w trakcie Wojny Królewskiej i to na ziemiach Wiosny mobilizowały się wojska wroga, przez co ta kraina ucierpiała najbardziej ze wszystkich dworów w trakcie wojny. Do dzisiejszego dnia nie udało się naprawić wszystkich skutków wojny i wciąż można natrafić na zgliszcza i zniszczenia.

Z powodu wojny, wiele fae opuściło swoje domostwa przenosząc się do innych dworów, przez co obecnie jest to najmniej liczny z dworów. Na terenie Wiosny znajduje się jedna z najważniejszych świątyń na kontynencie – Itica.

Stosunki z innymi dworami:
Wiosna, za sprawą tego, że przez znaczną część ostatniej wojny stała po przeciwnej stronie barykady i przyczyniła się do inwazji Hybernii na Prythian, nie ma najlepszych relacji z resztą dworów. Jedyną „przyjaźnią” jest relacja między Wiosną a Jesienią, z którą mają niepisany sojusz poparty niestabilną sytuacją na terenach obu tych dworów. Z kolei największy konflikt mieszkańcy południowych terenów mają z Dworem Nocy, głównie ma to miejsce za sprawą Feyry – obecnej Księżnej tego dworu solarnego, która swego czasu była narzeczoną Tamlina i miała znaczny wpływ na osłabienie Wiosny w trakcie ostatniej wojny. Z resztą dworów – Dniem, Świtem, Latem i Zimą, relacje mają neutralne, chociaż one wszystkie spoglądają z nieufnością w stronę południa.
Aktualizacja
Po wydarzeniach z ostatniego Świętach Spadających Gwiazd zapoczątkowanych przez Cillina relacje między Dworem Wiosny a Dworem Nocy stały się jeszcze bardziej napięte.

DRZEWO GENEALOGICZNE RODZINY KSIĄŻĘCEJ
Opisy dworów FJuaPAn
(Kliknij aby powiększyć)
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 13:15

Góra - ziemia niczyja

Książę [NPC]: -
Znane miasta: -
Umiejętność regionalna: brak

Ziemia niczyja, będąca obszarem pomiędzy Dworem Świtu a Dworem Zimy, nie ma żadnego zwierzchnika. Nie można tego miejsca nazwać oddzielnym Dworem. Przez całe wieki miejsce to było uważane za świętą ziemię z wielką Górą umiejscowioną na samym jej środku. Tereny te porastają w większości pradawne lasy zamieszkiwane przez różne stworzenia rodem z legend, a przez całe tysiąclecia pieczę nad nimi pełniła nieoficjalnie Tkaczka należąca do Starych Bogów, najsilniejsza istota na tych ziemiach. Około siedemdziesięciu pięciu lat temu, Amarantha wybrała na swą siedzibę wnętrze świętej Góry, urządzając w niej swój pałac, ale nawet ona nie odważyła się zagarnąć otaczających masyw terenów, zostawiając je we władaniu pradawnych istot. Po zakończonej Królewskiej Wojnie, dawna siedziba Amaranthy we wnętrzu Góry została zniszczona, a wszystkie wejścia do niej zasypane, jednak na terenach pod podnóżem Góry powstały prowizoryczne osady. Aktualnie jest to miejsce, w którym gromadzą się fae wszelkiej maści symbolicznie porzucając swoją wcześniejszą przynależność do innego Dworu.

Ze względu na fakt, że po śmierci Tkaczki nikt nie rości sobie praw do tych pradawnych ziem, rządzi tutaj bezprawie, a na przestrzeni ostatnich dwudziestu lat tereny te stały się siedzibą najemników i rzezimieszków oraz innych wyjętych spod prawa, którzy chcieli uciec od sztywnych zasad rządzących Dworami.

Na terenach ziemi niczyjej wciąż czają się legendarne istoty, dlatego znaczna część fae zamieszkująca ten region trzyma się jedynie okolic Góry. Między drzewa zapuszczają się jedynie najodważniejsi albo najgłupsi, których głównym celem jest odnalezienie starych i często zapomnianych artefaktów, które przez stulecia kolekcjonowała Tkaczka. Niestety, tylko nieliczni śmiałkowie powracają z tego typu wypraw.

UWAGA: Góra nie stanowi oficjalnego dworu dlatego przynależność do tego regionu nie jest oficjalnie rozpoznawana przez innych władców i mieszkańców kontynentu. Zamieszkanie na terenach Góry nie mogło wydarzyć się wcześniej niż po zakończeniu Królewskiej Wojny i nie ma od tego odstępstw. Wcześniej takie postacie musiały należeć do któregoś z siedmiu Dworów Prythianu. Obecnie każdy fae mieszkający na terenie tego regionu otrzymuje jego oficjalny kolor zamiast koloru dworu, z którego pochodzi.

Stosunki z innymi dworami:
Wszystkie siedem Dworów podchodzi do tych ziem z pewną obawą i nieufnością, ale póki co nie interweniują w żaden sposób. Pozostałe Dwory cały czas mają w pamięci wydarzenia związane z Amaranthą i zniewoleniem, dlatego starają się trzymać z dala od Góry o ile ta nie stanowi dla nich bezpośredniego zagrożenia.
Powrót do góry Go down
Matka
666
szlachetny fae
Bogini
Ma stylowy Kociołek
https://cursebreaker.forumpolish.com
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów EmptyPią 18 Gru - 13:16

Hybernia

Inne królestwo fae znajdujące się na wyspie za zachodnim morzem. Rządził nim Król zamiast Książąt, gdyż tereny Hyberni nie zostały podzielone na odrębne Dwory, jak to miało miejsce w Prythianie. To właśnie Król Hybernii ustanawiał prawo, które jest bezwzględnie respektowane. Hybernijczycy słyną ze swej nienawiści do gatunku ludzkiego, ponieważ to oni w znacznej części korzystali z niewolników, których byli zmuszeni uwolnić po przegranej Wojnie. Jako jedyni po sporządzeniu Traktatu nie przekazali ludziom ani skrawka ziemi. Przez całe stulecia wysyłali na Dwory swoich ludzi pragnąc zyskać wpływy w Prythianie, a jedną z nich była Amarantha, która przejęła władzę nad całym kontynentem odbierając Książętom ich własne moce.

W porównaniu do Prythianu jest niezbyt dużych rozmiarów wyspą, wielkością podobną do rozmiarów Dworu Nocy. Tereny Hyberni stanowią głównie skaliste krajobrazy, z licznymi kopalniami, w których wnętrzu odkryto pokłady Zguby Fae. Wydobywanie go na ogromną skalę zniszczyło całkowicie krajobraz tego regionu i jest on obecnie niezdatny do życia dla fae. Większość przerzedzonej po wojnie populacji Hybernijczyków opuściła wyspę, kierując się na Południowy Kontynent, bądź w kierunku odleglejszych lądów, tylko nieliczni pozostali na toksycznych terenach lub skierowali się w stronę Prythianu, gdzie nie zostali miło przyjęci.

Ziemie ludzi

Tereny, które na mocy Traktatu zostały przyznane ludziom przed pięciuset laty. Stanowiły one najbardziej wysunięty południe pas kontynentu i wcześniej były rządzone Królową Ravennię - fae, która wprowadziła na kontynencie trend niewolnictwa. Czarna Ziemia, jak była wtedy znana, graniczyła w całości z Dworem Wiosny. Ziemie ludzi od terenów fae oddzielał magiczny Mur, który został zniszczony 23 lata przed rozpoczęciem fabuły. Przed Wojską Królewską bądź krótko po niej wszystkich mieszkańców tych terenów wywieziono na Południowy Kontynent i obecnie Prythian nie jest zamieszkany przez jakiegokolwiek człowieka ani fae. Na dodatek, ziemie te zostały skażone magią, która wyciekła z Kotła w trakcie ostatecznej bitwy i teraz są jedynie pustkowiem. Nic na nich nie rośnie, zwierzęta nie są w stanie przeżyć, nawet woda nie jest zdatna do picia. Ludzie zatruwali się od samego przebywania na tej ziemi, a nawet fae dotykała tajemnicza choroba. Tereny tego niesprzyjającego krajobrazu rozpoczynają się wraz z krawędzią dawnego Muru, nie wiadomo jednak dlaczego tak się dzieje.

Południowy Kontynent

Na południe od Prythianu, daleko za szerokim morzem leży ogromny kontynent, kilka razy większy od ziem dworów, zamieszkany przez różnorodne nacje zarówno fae, jak i ludzi. To z tych ziem pochodziły Śmiertelne Królowe. Pomiędzy Prytianem a Południowym Kontynentem nie ma większych relacji ani handlowych, ani dyplomatycznych.

UWAGA: Tereny te są na forum niegrywalne i ich opisy zostały uwzględnione jedynie w celach informacyjnych.
Powrót do góry Go down
Sponsored content
Temat: Re: Opisy dworów   Opisy dworów Empty
Powrót do góry Go down
 
Opisy dworów
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Cursebreaker: Dwór Cierni i Róż :: Pierwsze kroki :: Dział fabularny-
Skocz do: